onsdag 4 juli 2012

Mitt hår

Nu följer ett väldigt intressant inlägg om mitt hår. Mitt hår hade sin storhetstid på 1980-talet.

På 1980-talet var det inne med tuperat stort hår, fixerat med väldigt starkt spray, och om det är något mitt hår kan så är det att vara stort. Tyvärr höll ju detta tuperade mode inte i sig så jätte länge. Nu ska håret inte vara brett och högt och långt - allt på en gång, eller det kan det förstås vara om man vill men jag vill inte det. Min hårkvalitet påminner om tjockt halm, minus färgen då, jag är av naturen nordiskt råttfärgad. 

För en tid sedan kapade jag mitt långa hår och klippte pannlugg (why oh why pannlugg?? Jag klipper pannlugg ibland och blir ALLTID lika arg på mej själv efter typ en vecka). Nåja, efter klippet påminde min frisyr om en röd varningstriangel och det var inte den looken jag eftersträvade.

Jag förstår att den här informationen är otroligt intressant för alla men det jag egentligen vill berätta om är att jag för några månader sedan började tillverka mitt eget shampoo. Första gången tillsammans med den Marthagrupp jag ingår i och shampoot är fantastiskt för mitt hår. Jag behöver inte använda en enda gnutta balsam längre. Tidigare fick jag inte ens in kammen i min man om jag inte gnott in ordentligt med balsam överallt. Dessutom är varningstriangeln, dvs det som ska vara min frisyr, mycket mera tämjbar. Receptet på det första shampot jag tillverkade finns på Strömsös webb, rekommenderas alltså varmt!

Annars har Thomas målat golv i dag, det blev färg på golven i alla fall. Jag har legat på knä i mina planteringslådor och rensat.

Nu blir det till att njuta av färska räkor tillsammans med mannen jag varit gift med i 9 år just precis i dag!

/Petra

1 kommentar:

  1. Grattis grattis! Till både 9 år och fungerande hårkontroll. ;) Om du nångång hittar på ett shampoo som ger just den volym du vill bli av med, så tar jag tacksamt emot...
    /Stripan Nordman

    SvaraRadera