tisdag 31 juli 2012

Veckan som gick

Ja, veckan som gått har varit fullspäckad. Thomas fyllde år i fredags. Vi hade kalas i trädgården i Iskmo och det fungerade bra. Gästerna är dock väldigt kända sedan tidigare och är medvetna om vår nuvarande köksstandard och vad den innebär i form av nivå på trakteringen.

Vi har också fått vara på bröllop och så har Thomas semester tagit slut, alltför tidigt också i år.

Det som skett i Iskmo är att pappa börjat spika lister. Vi sätter gråa lister runt dörrarna och längs golven. Runt fönstren och i taken blir listerna vita.

Ett av mina tidiga städminnen är när mamma städade köksskåpen och satte hyllpapper i skåpen inför jul. Min syster och jag var ofta inkopplade i den processen, vi agerade tejpkuddvikare. Jag kom att tänka på mammas julstädning ikväll när jag själv vek tejpkuddar till våra köksskåp. Jag vill ha kökspapper enligt gammaldags modell för jag tycker att hyllorna verkar vilja ha vaxat papper i glada färger på sig.

Gråmålade bänkskivor

När köksskåpen var färdigtejpade hade jag prickigt papper över så jag tejpade lite mera i det skåp som ska stå i Thomas och mitt sovrum. Skåpet stod på vinden och är i jätte bra skick.



Vi börjar också ha målningen under kontroll, trappan har fått sin slutliga strykning och den blev riktigt bra, som jag tänkt mej.

Städskrubb under trappan, dörren fanns tidigare i köket

Rent tekniskt har det också gått framåt under veckan. Varmvattenberedaren är på plats och el-situationen håller på att ta sig.

Idag har jag och barnen besökt min barndomsvän (som jag bodde 3,5 meter ifrån, cirka, när jag växte upp) och hennes familj som har en vacker villa här i närheten. Barnen simmade galet länge och så åt vi bullar och drack saft - en skön stund!

I morgon ska jag tvätta köksstolar, slipa ett bord och botanisera bland de möbler som finns i fähuset för att se vad vi ska ta in - det blir bra det.

2 kommentarer:

  1. Så fint det blir! Vi är mycket intresserade av att se trappan, lite som vi själva tänkt! Max kanske får börja ny karriär?!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Pappret i köket blev ju hur fint som helst! Passar även bra i klädskåp :)

    SvaraRadera